Prinsjesdag voor ondernemers: Milieu en Innovatie
De derde dinsdag van september: Prinsjesdag. Dit keer presenteerde het demissionair kabinet de fiscale maatregelen uit het Belastingplan 2024. Wij zetten de belangrijkste wetsvoorstellen en wijzigingen voor u als ondernemer op een rij.
Ontdek de Belangrijkste Stimuleringsmaatregelen voor Uw Inve...
lees verder
Prinsjesdag voor ondernemers: Bedrijfsopvolging
De derde dinsdag van september: Prinsjesdag. Dit keer presenteerde het demissionair kabinet de fiscale maatregelen uit het Belastingplan 2024. Wij zetten de belangrijkste wetsvoorstellen en wijzigingen voor u als ondernemer op een rij.
Belangrijke Veranderingen in de Bedrijfsopvolgingsregeling (...
lees verder
Prinsjesdag voor ondernemers: Inkomstenbelasting
De derde dinsdag van september: Prinsjesdag. Dit keer presenteerde het demissionair kabinet de fiscale maatregelen uit het Belastingplan 2024. Wij zetten de belangrijkste wetsvoorstellen en wijzigingen voor u als ondernemer op een rij.
Tarieven voor de inkomstenbelasting 2024: lage tarief wat ho...
lees verder
Milo van Osch (65) kan niet stoppen met ondernemen
‘Aan het begin kon ik zeker wel wat bedrijfsadvies gebruiken’
Milo (rechts) samen met zoon Pieter in de brouwerij.
Zijn vrouw had gehoopt dat hij wat rustiger aan ging doen. Maar haar man kennende wist ze eigenlijk ook wel dat dát niet zou gebeuren. Milo van Osch (65) is nu eenmaal een onderne...
lees verder
Van (bijna) stewardess naar junior relatiebeheerder: ‘Die droombaan heb ik alsnog’
Het plan was om de wereld rond te vliegen als stewardess. Toch zit Dewy (20) nu iedere dag in Heesch. Als junior relatiebeheerder bij Zwanenberg Advies. En het beste van alles? Ze vindt het nog geweldig ook!
“Ik ga met ontzettend veel plezier naar mijn werk. Het bevalt echt heel erg goed”, vertelt...
lees verder
Het belang van sociale vaardigheden
Een goede bedrijfscultuur is heel belangrijk en uw team speelt daarin een belangrijke rol. Ze zijn uw visitekaartje en cruciaal voor de beleving van uw gasten. De basis zit hem in goede sociale vaardigheden. Als uw team sociaal sterk is, zal de omgang met u, elkaar en uw gasten soepeler verlopen.
De ...
lees verder
Bedrijfscultuur en teambuilding
Een goede bedrijfscultuur resulteert in goede resultaten. Maar wat is dat nu, bedrijfscultuur? Ooit over nagedacht? Het klinkt als een abstract, ongrijpbaar iets. Toch zijn er verschillende manieren waarop u de touwtjes in handen kunt nemen wat betreft de bedrijfscultuur binnen uw horecaonderneming.
...
lees verder
Waar u op moet letten bij het huren van een horecapand
Het vinden van het
juiste pand is een belangrijke stap in het starten van een eigen
horecaonderneming. In al uw enthousiasme over het vinden van een geschikt pand
kunt u soms belangrijke zaken over het hoofd zien. Dorstlessers helpt u als
horecaondernemer een stapje verder wat betreft de do’s en don’ts v...
lees verder
10 Marketingtips voor horecaondernemers
De hele dag bezette tafels, dat is uw streven.
HorecAdviesBureau.nl helpt u een handje en geeft u 10 marketingtips, voor een optimale bezetting van uw horecaonderneming.
Begin bij het begin
Denk vooruit. Ad hoc marketingmiddelen inzetten is geen recept voor succes. Om uw doelgroep op de juiste ...
lees verder
Waarom Instagram belangrijk is voor uw horecaonderneming
Influencers maken er een sport van om de mooiste horecaondernemingen en gerechten te fotograferen. Er zijn tegenwoordig zelfs “table top fotografie” workshops te boeken met tips en tricks om mooie foodfoto’s te maken voor op Social Media.
Invloed van influencers
Sommige restaurateurs gaan aa...
lees verder
Uw uitdaging als Horecaondernemer: Personeeltekort
Zaterdagavond.
Uw restaurant zit afgeladen vol. Maar uw gasten klagen. Ze moeten lang wachten
op hun bestelling. Ze hebben zin in een tweede biertje en er is geen
serveerster te bekennen. Een gemiste kans! Helaas is de kans groot dat dit verhaal
u bekend voorkomt en dat u ook te maken heeft met een structure...
lees verder
HorecaAdviesBureau.nl
Zwanenberg Advies werkt samen met HorecaAdviesBureau.nl.
De komende weken vindt u op onze blogpagina een aantal horeca-gerelateerde blogs om u als horecaondernemer achtergrondinformatie te geven en meer te vertellen over de diensten van HorecaAdviesBureau.nl.
Meer weten over wat ze voor u kunnen be...
lees verder
Horeca – HorecaAdviesBureau.nl Samenwerkingspartner
HorecaAdviesBureau.nl voor Horeca-ondernemers die verder willen kijken is HorecaAdviesBureau.nl dé expert met kennis van zaken. Met onze dienstverlening ondersteunen wij de horeca en recreatiebranche op diverse vlakken met als doel samen ondernemingsgroei te genereren. U kunt bij ons terecht voor een complee...
lees verder
Het regeerakkoord – wat verandert er voor ondernemers?
Een nieuw regeerakkoord betekent vaak een hoop veranderingen, nieuwe regeltjes en geschrapte maatregelen. In een serie van drie blogartikelen zetten wij op een rij welke veranderingen de komende kabinetsperiode op stapel staan. Wilt u weten waar moet u als ondernemer rekening mee houden? Lees dan snel verder....
lees verder
Het regeerakkoord – gevolgen voor de arbeidsmarkt
Een nieuw regeerakkoord betekent vaak een hoop veranderingen, nieuwe regeltjes en geschrapte maatregelen. In een serie blogartikelen zetten wij op een rij welke veranderingen de komende kabinetsperiode op stapel staan. Wat gaat er gebeuren op de arbeidsmarkt?
Ontslagrecht
Het ontslagrecht wordt ve...
lees verder
Het regeerakkoord – veranderingen in belastingen en toeslagen
Een nieuw regeerakkoord betekent vaak een hoop veranderingen, nieuwe regeltjes en geschrapte maatregelen. Wij hebben op een rij gezet welke veranderingen de komende kabinetsperiode op stapel staan. Wat gaat er gebeuren op het gebied van belastingen en toeslagen?
Omzetbelasting
Het lage btw-tarie...
lees verder
“Wij komen speciaal voor horecaondernemers met een uniek concept”
De wereld van de horeca is sterk aan het ontwikkelen en dat vraagt ook om andere kennis en vaardigheden bij de ondernemers. Dat is een flinke uitdaging, vooral ook omdat de traditioneel ondersteunende rol vanuit de leveranciers inmiddels zo goed als verdwenen is. Om ervoor te zorgen dat horecaonde...
lees verder
7 punten van aandacht – scoren voor horecaondernemers
Er komt steeds meer op het bordje van de horecaondernemer te liggen. Financiën, personeelszaken, een veranderende vraag, inkoopuitdagingen... om ervoor te zorgen dat de ondernemer zich niet verslikt serveren we een overzichtelijke lijst met aandachtspunten. Punten die stuk voor stuk vragen aansti...
lees verder
Leesvoer voor ondernemers – zomereditie 2017
Op onze site groeit het aantal blogs gestaag. Met deze blogs willen we u - de MKB-ondernemer - op een begrijpelijke manier informeren over allerlei mogelijkheden op het gebied van financiering, fiscaliteiten, HRM en lonen. Inmiddels zijn we een halfjaartje onderweg en we zien dat de blogs goed gele...
lees verder
Checklist P&O voor ondernemers
De zomer komt er weer aan… een periode waarin veel ondernemers eindelijk weer eens tijd hebben om verder te kijken en zaken aan te scherpen. Weet u niet goed waar u moet beginnen en waar u allemaal aan moet denken? Bijvoorbeeld als het gaat om het aanscherpen en bijwerken van zaken die te maken hebben m...
lees verder
Waar denken ondernemers aan op vakantie?
Ondernemers zijn net mensen. Ze werken, gaan op vakantie en denken dan na over allerlei zaken waar ze anders niet aan toe komen. Dat merken wij ook bij Zwanenberg Advies. Na de zomervakantie krijgen we nog meer vragen om advies binnen dan anders. Met wat voor soort vragen en overpeinzingen zitten o...
lees verder
Dubbelinterview over ondernemen met AFAS
Zwanenberg Advies is één van de officiële partners van AFAS ERP-software met eigen AFAS experts, waaronder Anita Leeijen en Karin van Zoggel-Lange. In dit dubbelinterview vertellen zij wat ondernemers met dit softwarepakket kunnen, voor welke bedrijven het interessant is en waarom.
“Sinds kort is he...
lees verder
Klantinterview C&T technics: “Met AFAS kon veel meer dan we eerst dachten”
In 2014 ging C&T technics van start met het financiële gedeelte van AFAS. Inmiddels zet het Udense bedrijf de AFAS Software in als dé centrale database waar alles in staat en waar iedereen mee kan werken. Marc Eilers en Marja Ojevaar vertellen in dit interview meer over hun persoonlijke ervari...
lees verder
Ontdek onze eigen inzet van AFAS
Zwanenberg Advies is niet alleen officieel partner van AFAS, we zijn zelf ook gebruiker van de software. In dit artikel vertellen we hoe wij met AFAS werken en welke voordelen het ons én onze klanten oplevert.
Bij Zwanenberg Advies werken we volledig met AFAS en daardoor kennen we het pakket van binnen en ...
lees verder
Is AFAS ERP-software interessant voor mij?
U bent ondernemer en u bent benieuwd of u uw bedrijfsprocessen misschien niet eens slimmer kunt inrichten. Zodat u door bepaalde handelingen te automatiseren efficiënter kunt werken en zo ook tijd bespaart. En tegelijkertijd realtime inzicht heeft in hoe de zaken ervoor staan, zodat u daar actie op kunt o...
lees verder
Klantinterview: over de overdracht van aandelen van installatiebedrijf GEDO
December 2016 droegen de oprichters van installatiebedrijf GEDO hun aandelen over. Daarbij gingen Erik van Gerwen en Harrie Dortmans niet over één nacht ijs: “De continuïteit van het bedrijf stond voor ons voorop. Ook met het oog op onze werknemers, want die waren er ook altijd voor ons.” In ...
lees verder
Welke rechtsvorm past bij mij: zzp, vof of bv?
Als u een eigen bedrijf start moet u een keuze maken uit de verschillende rechtsvormen. Welke vorm het beste bij u past is vaak ook een persoonlijke keuze. Aan de verschillende opties zijn grote verschillen verbonden voor wat betreft de belastingen en de aansprakelijkheid. In deze infographic zetten we de ken...
lees verder
Hier moet u op letten bij een auto van de zaak
De auto van de zaak is onder ondernemers altijd een levendig onderwerp van gesprek. Want wat is wijsheid? Privé een auto rijden en zakelijke kilometers declareren of de auto op de balans van uw onderneming zetten? Onze fiscale experts vertellen u graag meer over de mogelijkheden én de laatste wijziging in h...
lees verder
Dubbelinterview met onze samenwerkingspartner: financieringen
Als ondernemer staat u er niet alleen voor, zo kunt u bij Zwanenberg Advies rekenen op een persoonlijke sparringpartner die proactief meekijkt met uw onderneming. We ondersteunen ondernemers bij al hun vraagstukken op fiscaal, juridisch, administratief en bedrijfsorganisatorisch gebied. Bij elke fase van de o...
lees verder
Onze top 6 van momenten waarop een ondernemer financiering nodig heeft
Veel ondernemers laten zich nog leiden door de waan van de dag. Ze hebben het behoorlijk druk met het uitvoeren van hun werkzaamheden, het aansturen van mensen, binnenhalen van opdrachten en managen van alles wat daar bij komt kijken. De administratie is meestal wel op orde, maar veel tijd en ruimte om voorui...
lees verder
Welke bronnen kan een ondernemer aanboren voor financiering?
Als ondernemer kent u genoeg uitdagingen en ambities, maar wat is de financieringsvorm die daar het beste bij past? Er zijn verschillende bronnen die u kunt aanboren voor het financieren van uw werkkapitaal en investeringen. Van eigen spaarpot tot crowdfunding - dit artikel brengt de mogelijkheden in kaart......
lees verder
Het dilemma: financiering voor de eigen onderneming óf elders investeren?
De zaken gaan goed, uw onderneming maakt winst en u bouwt een mooi spaarpotje op. Maar wat gaat u met dat geld doen? In de eigen onderneming investeren of is het interessant om het in te zetten als financiering búiten het bedrijf? In dit artikel vertel ik u meer over het verspreiden van risico's en het inves...
lees verder
Voorbeeldcase: financiering overname
Bij een bedrijfsovername komt heel wat kijken. Vooral ook waar het gaat om de financiering van de overname. We delen graag de volgende case waarbij we samen met Jack Zweers de financiering rondkregen. Om inzichtelijk te maken hoe zo'n proces kan verlopen en waar u rekening mee moet houden als u zelf denkt aa...
lees verder