Ontdek onze eigen inzet van AFAS

Zwanenberg Advies is niet alleen officieel partner van AFAS, we zijn zelf ook gebruiker van de software. In dit artikel vertellen we hoe wij met AFAS werken en welke voordelen het ons én onze klanten oplevert.

Bij Zwanenberg Advies werken we volledig met AFAS en daardoor kennen we het pakket van binnen en buiten. We weten uit eigen ervaring hoe de AFAS ERP-software werkt, wat je er allemaal mee kunt en waar je op moet letten.

Centrale opslag van klantgegevens

We beheren en beheersen de complete administratie over onze klanten in AFAS. Zo houden we onze relatiegegevens erin bij en hierdoor kunnen we bijvoorbeeld automatisch brieven voor de relaties genereren.

Hoe het werkt? In de module CRM zijn al onze klantgegevens centraal opgeslagen. Vanuit daar kunnen al onze medewerkers ermee werken. Zo stuurt CRM alle andere onderdelen aan zoals de salarisadministratie en fiscale aangiften. Ook onze facturen maken wij in AFAS, waarbij de debiteurengegevens ook uit automatisch uit CRM komen. Dit bespaart ons de nodige tijd én we voorkomen fouten.

Alleen die (vertrouwelijke) gegevens die je nodig hebt

AFAS ondersteunt al onze bedrijfsprocessen en legt ze vast. Hierdoor is iedereen op de hoogte van de informatie die voor zijn of haar functie relevant is. Omdat wij met veel vertrouwelijke gegevens werken, is autorisatie een belangrijk onderdeel. Onze mensen krijgen dankzij AFAS dus alleen die gegevens te zien die ze nodig hebben om hun werkzaamheden goed uit te voeren.

Op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen

Omdat we zo intensief met AFAS werken, houden we automatisch ook alle ontwikkelingen bij. Deze ontwikkelingen weten we vervolgens vanuit onze eigen ervaringen ook uitstekend door te vertalen binnen andere organisaties. We hebben het echt in de praktijk al eens proefondervindelijk ervaren. We zijn dus geen AFAS expert vanuit de boeken, maar we staan zelf met de laarzen in de klei. We kennen het klappen van de zweep en weten wat werkt, wat even wennen is en wat wél de moeite waard is om energie in te steken.

Payroll Cloud geeft automatisch een seintje

Payroll Cloud is een online portaal waar werkgevers loonmutaties kunnen invoeren, medewerker gegevens kunnen inzien, in/uit dienst melden, verlof, verzuim. Het gaat dus om een compleet HR / medewerker dossier. Omdat al deze gegevens zijn vastgelegd, weet AFAS zelf wat er moet gebeuren. Zo krijgen gebruikers vanuit het systeem bijvoorbeeld automatisch een signaal als een medewerker een dienstjubileum heeft of als een contract bijna afloopt. Ook helpt het systeem bij het volgen van de Wet Poortwachter bij een zieke medewerker. Deze mogelijkheden die Payroll Cloud ons biedt, gelden natuurlijk voor alle gebruikers van de ERP-software.

Overzichtelijk klantportaal

Bij Zwanenberg Advies maken we ook gebruik van Klantportal in Outsite. Daar kunnen onze klanten hun eigen digitale dossier inzien. Ze kunnen er  ook gegevens downloaden en uploaden. Dit werkt heel makkelijk en scheelt ons veel telefoontjes en e-mailwisselingen. Alles staat via Klantportal overzichtelijk op één centrale plaats en is 24/7 terug te vinden..

Ook digitaal ondertekenen

AFAS biedt mogelijkheden voor het digitaal ondertekenen van documenten en ook dat werkt een stuk prettiger. Voor ons betekent het dat de ondernemers waar we voor werken alle documenten die wij aanbieden digitaal kunnen accorderen met een geautomatiseerde volledig rechtsgeldige handtekening. Dit kunnen wij bijvoorbeeld aanbieden voor arbeidscontracten die in Payroll Cloud zijn gemaakt, maar ook publicatiestukken voor de Kamer van Koophandel. Doordat dit kan, hoeven klanten niet meer langs te komen of belangrijke papieren via de post te versturen. Dit gaat veel sneller, veiliger én papierloos.

Via de AFAS-pagina kunt u nu ook -gratis en zonder inlog- onze whitepaper downloaden.

Auteur: Frederique Passier Terug naar overzicht

Wilt u een kennismakings- gesprek inplannen?

contact